Ekonomi

İngiltere’den Rönesans Holding’e 781 Milyon Euro’luk Destek

RÖNESANS Holding’in Mersin’i Adana, Osmaniye ve Gaziantep’e bağlayacak yüksek hızlı elektrikli demiryolu projesine İngiltere İhracat Finans Ofisi (UK Export Finance/UKEF) 781 milyon euro ek sağladı.

Mersin’i Adana, Osmaniye ve Gaziantep’e bağlayacak yeni hızlı elektrikli demiryolu inşaatının tamamlanması için Rönesans Holding’in sağlayacağı temele ilişkin İngiltere İhracat Finans Kurumu (UKEF) tarafından İstanbul’daki İngiltere Başkonsolosluğu’nda basın toplantısı düzenlendi. Toplantıya İngiltere İhracat Bakanı Lord Offord, Hazine ve Maliye Bakan Yardımcısı Osman Çelik, Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı Altyapı Yatırımları Genel Müdürü Dr. Yalçın Eyigün, İngiltere’nin İstanbul Başkonsolosu Kenan Poleo, Rönesans Holding Lideri Erman Ilıcak, JP Morgan Türkiye Müdürü Mustafa Bağrıçak katıldı. Basın toplantısında katılımcılar kısa konuşmalar yaptı. Toplantıda, İngiltere İhracat Finans Kurumu’nun (UKEF) sağladığı 781 milyon Euro’luk desteğin, Rönesans Holding’in Mersin’i Adana, Osmaniye ve Gaziantep illerine bağlayacak yüksek hızlı elektrikli demiryolu inşaatını tamamlamasını sağlayacağı belirtildi. Türkiye’nin en büyük ikinci konteyner limanını 150 mil (241,4 km) uzaklıktaki şehir içlerine bağlayan daha düşük emisyonlu bir ulaşım teması sunacak olan bu demiryolunun, karbondioksit eşdeğeri (CO2e) emisyonlarını yılda 150 bin tonun üzerinde azaltmasının beklendiği vurgulandı.

“SON 20 YILDA TÜM ALTYAPILARIMIZI YENİLEDİK” Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı Altyapı Yatırımları Genel Müdürü Dr. Yalçın Eyigün, “1830’lardan itibaren İngiltere ve İngiltere gibi bir demiryolu atağına başladık. 1923’ten itibaren yeni Cumhuriyetimiz demiryolu konusunda yeniden ivme kazandı. Ama 20. yüzyılın ikinci yarısında biraz durakladık. Son 20 yılda bizim devletin iki hedefi vardı.Demiryollarını genişletmek ‘demir ağlarla örmek’Atatürk’ün dediği gibi Türkiye’ye geldik.Demiryollarında 8 bin kilometre demir yolumuz vardı.Eski tren yani sinyalizasyonsuz toprak düzeni diyebileceğimiz dizel altyapı demode oldu.Bu son 20 yılda tüm altyapılarımızı yeniledik.Sinyalizasyonu yüzde 50’nin üzerine çıkardık.Elektrifikasyonu yine yüzde 50’nin üzerine çıkardık.Yine 5 bin kilometre demiryolu ekledik. Şu anda 4 bin kilometre formatında devam eden bir hızlı trenimiz var. Yüzümüzün üst sınırı 160 kilometre idi. Dünyada teknoloji geliştikçe 250 kilometre hıza ulaştık. Şimdi Ankara-İstanbul’un ortasında 350 km’lik hızlı tren için çalışıyoruz. Yani trene binin, uçağa binin diyoruz. Bu doğrultuda amacımız çevreye duyarlı, çevre dostu, yakıt kullanmayan, elektrik kullanan demiryolunu tüm yurda yaygınlaştırmaktır. Demiryolunu yük taşımacılığında 6 katına, yolcu taşımacılığında ise 3 katına çıkarmak… Bu yolda emin adımlarla ilerliyoruz. Bugün burada olmamıza vesile olan Mersin, Adana, Osmaniye ve Gaziantep illerimizi birbirine bağlayacak 312 kilometrelik hızlı tren projesi. Maksimum 250 kilometre hızla hem yük hem de yolcu taşıyacağımız, erişim süresini 2 saat 15 dakikaya indireceğimiz, kaza oranımızı düşüreceğimiz, yakıt tüketimimizi azaltacağımız, çevreci günümüzün gereği olan bir proje.”

– İstanbul

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu